Bankomat nie wydał Ci pieniędzy? Sprawdź, jak złożyć reklamację

Taka sytuacja może przytrafić się każdemu. Gdy bankomat nie wyda pieniędzy, zaczyna się prawdziwy problem. Życie pokazuje bowiem, że udowodnienie swojej racji nie jest wcale takie proste, a to, co wydaje się być oczywiste dla Ciebie, dla banku już takie oczywiste nie będzie. Dlatego dobrze, że czytasz ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak skutecznie złożyć reklamację w takiej sytuacji.

Poznaj swojego wroga

Bankomat jest bezmyślną maszyną zaprogramowaną na wydawanie pieniędzy do limitu znajdującego się w jego kasie. Teoretycznie mechanizm działania bankomatu jest prosty i niezawodny. W praktyce bywa inaczej.

Oto najczęstsze powody, dla których bankomat nie wydał pieniędzy:

  • Usterka mechaniczna lub elektroniczna
  • Brak połączenia z bankiem wystawcą karty
  • Trzykrotne błędne wpisanie kodu PIN do karty
  • Uszkodzona klawiatura
  • Uszkodzona lub brudna karta bankomatowa

Ważne!

Bankomat często informuje klienta o jakiejś usterce. Błąd jest wyświetlany na ekranie. Dlatego zawsze przed włożeniem karty do czytnika sprawdź, czy maszyna jest sprawna.

Brak połączenia z bankiem to zwykle efekt problemu z siecią. W takiej sytuacji bankomat poinformuje o braku możliwości nawiązania połączenia – nie podejmuj kolejnej próby, bo może się to skończyć utratą karty. Najczęściej w takiej sytuacji bankomat oddaje plastik i nie dochodzi do zablokowania żadnej kwoty.

Co do uszkodzeń klawiatury. Rutynowym działaniem każdej osoby korzystającej z bankomatu powinno być wcześniejsze sprawdzenie stanu klawiatury. Nie chodzi tylko o ryzyko niewypłacenia pieniędzy, ale też przechwycenia danych karty i numeru PIN przez złodziei stosujących różne nakładki. Uważaj na to.

Uszkodzona lub brudna karta to także częsty powód niewypłacenia pieniędzy. Z reguły jednak kończy się to tym, że karta zostaje zablokowana lub odrzucona – rzadko dochodzi natomiast do zablokowania środków na koncie.

Bankomat nie wydał pieniędzy – co robić?

Zacznij od telefonu na infolinię – numer musi być podany na bankomacie. Pamiętaj, że stroną w postępowaniu zawsze jest właściciel bankomatu, a nie bank – jeśli więc maszyna należy np. do Euronetu, to z nim będziesz walczyć o odzyskanie pieniędzy.

Po zgłoszeniu awarii wracaj do domu i sprawdź, czy kwota została zablokowana na koncie. Zdarza się, że strach ma wielkie oczy i nic wielkiego się nie stało. Jeśli jednak pieniądze zostały zablokowane, to czeka Cię złożenie reklamacji. Znów – musisz ustalić, do kogo należy bankomat. Jeśli do Twojego banku, to od razu dzwoń do niego i poproś o przesłanie formularza reklamacji. Jeśli do innej firmy, to musisz kontaktować się z nią.

Pamiętaj!

Reklamację zawsze składaj na piśmie, aby mieć dowód.

Często się zdarza, że właściciel bankomatu jest świadom awarii i nie robi żadnego problemu ze zwrotem środków. Jeśli bankomat należał do Twojego banku, to środki mogą zostać odblokowane nawet następnego dnia.

Ważne!

Aby przyspieszyć całą procedurę możesz uruchomić usługę chargeback. Musisz jednak udowodnić, że pieniądze rzeczywiście nie zostały Ci wypłacone.

Warunkiem skutecznej walki o odzyskanie niewypłaconych pieniędzy jest udowodnienie, że faktycznie doszło do awarii. Co będzie pomocne? Na pewno zapis z monitoringu – każdy bankomat jest wyposażony w kamerę. Wystarczy, że bank obejrzy film i sprawa będzie jasna.

Pamiętaj

Właściciel bankomatu nie chce oszukiwać klientów. Może więc łatwo sprawdzić, czy stan kasy zgadza się z liczbą i wartością przeprowadzonych danego dnia transakcji.

Jeśli jednak monitoring nie działał, to musisz poszukać innych dowodów. Najlepiej będzie znaleźć świadka. Pomocne może być także wezwanie policji.

Jeśli Twoja reklamacja zostanie uznana, to środki zostaną odblokowane, a w najgorszym razie zwrócone na konto w ciągu 30 dni.

Najlepiej jest oczywiście zapobiegać takim sytuacjom. Kieruj się zasadami, o których napisaliśmy w tym poradniku. Jeśli masz starą kartę, poproś bank o jej wymianę. W miarę możliwości korzystaj też z bankomatów swojego banku, najlepiej tych znajdujących się w oficjalnych placówkach bankowych.

bądź na bieżąco.

1 komentarz

  • Kuba

    Mi bankomat zjadł kiedyś kartę ale na szczęście nie zablokowali mi kwoty. Zadzwoniłem do banku i po prostu przysłali mi nową kartę. Powiedzieli, że tamtą właściciel bankomatu zniszczy i odeśle do banku 😉 Więc różne są przypadki..

Dodaj komentarz

Niezwykła okazja - domena LOKATY.PL jest na sprzedaż! Wyślij swoją ofertę na kontakt@lokaty.pl

email marketing powered by FreshMail
 

email marketing powered by FreshMail
 

email marketing powered by FreshMail
 

Send this to friend